nedeľa 23. marca 2014

Snažil sa zmeniť svet...a premárnil celý svoj život...


Prednedávnom som počul jeden veľmi zaujímavý príbeh. Vyrozprával ho jeden starý múdry mních, keď mu zostávalo posledných pár hodín života.

A neviem, či je pravdivý, ale jeho pointa je hlboká.

“Keď som bol mladý muž, chcel som zmeniť svet.
Ale zistil som, že je celkom ťažké zmeniť svet a tak som sa pokúsil zmeniť moju krajinu.

Keď som zistil, aké ťažké je zmeniť krajinu, začal som sa sústrediť na svoje mesto. Ale ani to sa mi nepodarilo zmeniť a tak som sa ako starší človek snažil zmeniť moju rodinu.

Teraz si ako veľmi starý človek uvedomujem jednu vec.

Tou je, že jediná vec, ktorú môžem naozaj zmeniť som ja sám a zrazu mi to všetko do seba zapadá. Ak by som už vtedy dávno pochopil, že najprv musím zmeniť seba, tak som mohol zmeniť aj moju rodinu.

Moja rodina a ja by sme potom ovplyvnili naše mesto. Naše mesto by mohlo ovplyvniť našu krajinu a potom, až potom, by som bol možno schopný ovplyvniť celý svet.

Definícia šialenstva je robiť tú istú vec znova a znova a zároveň očakávať iné výsledky.

Ak budete pokračovať v robení vecí, ktoré nefungujú, tak sa môžete snažiť a snažiť a nič z toho nebude.

Pripravili sme pre vás manuál, návod, mapu, ktorá vám umožní pretvoriť vaše snaženie na výsledky.

Ale nie je pre každého.

A neviem ani či je to práve pre vás.

Nepoznám vás a ani vám nechcem nanútiť niečo, čo nepotrebujete.

Ale aj keď vás nepoznám, tak nechcem, aby ste spravili rovnakú chybu, akú spravil ten mních v príbehu. On si to uvedomil, keď už bolo neskoro...

Kedy si to uvedomíte VY?

ZDROJ:projektzivot.org

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára