nedeľa 27. januára 2013

Túra k prameňu Sv. Ladislava

Skafa zorganizovala na tradičnú Drienovskú túru Sv. Ladislava udalosť na ktorú sme došli akurát ja a Lenka.  Väčšina z našej partie ľudí mala niečo na pláne, alebo nemohla dojsť. 
Ráno o deviatej sme dorazili k Fockovcom, kde sme sa chytro pobrali a presunuli sme sa k obecnému úradu, kde sa každý z účastníkov zapísal do kroniky obce. Bolo nás tam dokopy asi okolo 30-40 ľudí, ktorý ešte nevedeli čo činia.
Kaplnka Sv. Ladislava
Ja som vedel o informácií, že túra je cca. 9 km, len akosi som nedostal informáciu, že sa začína až asi po kilometri za obcou a samozrejme jednosmerne. Takže za celý deň sme šľapali približne okolo 20 km.
Pri prvej hodinke som uvažoval len nad tým, ako môžem Skafe ublížiť za to, čo na nás prichystala. Celá cesta smerovala hore kopcami, kde počas cesty sme mali dve zastávky. Asi okolo pol dvanástej sme dorazili k poľovníckej chate, kde sa nachádza aj prameň sv. Ladislava aj s krásnou kaplnkou, kde sme si vytvorili pár fotiek. Celé okolie na mňa pôsobilo veľmi veľmi pokojne.  
Zopár exemplárov zo zúčastnených osôb sa venovalo najpropagovanejšiemu "slovenskému športu", zopár turistov si poopekalo slaninku, či klobásku no ostatok sa zohrieval pri pripravenej káve a čajíku dnu v chate. Asi hodinke sme sme rozhodli s celou rodinkou, že sa poberieme smerom domov. Vybrali sme si druhú trasu, ktorá viedla cez Drienovské kúpele, kde sme si dali ešte menšiu prestávku a pokochali sme sa okolím. 
Po príchode k domácim, sme boli pohostení vynikajúcim obedom, kávičkou i dezertom a pobrali sme sa domov.
Celkový dojem zo dňa bol vynikajúci, nakoľko som spravil niečo pre svoje telo, totiž nie je štandardným javom, že si dám za deň 20 kilometrovú prechádzku a uvidím aj niečo nové a zaujímavé.
Športu ZDAR!
Naša výprava na dnešnej túre


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára